Często oceniasz swoje umiejętności porównując je z innymi. Przeczytaj duńską bajkę i pomyśl, jakie są Twoje uzdolnienia, czy je właściwie wykorzystujesz ? Jak oceniają je rodzice i nauczyciele, czy doceniasz sam siebie i czy jesteś doceniany ?

            Pewnego razu zwierzęta postanowiły zrobić coś dla rozwiązania problemów współczesnego świata. Podjęły decyzję o założeniu nowej szkoły. Powołano Komitet Szkolny złożony z niedźwiedzia, sarny i bobra. Dyrektorem mianowano jeża. W programie szkolnym umieszczono następujące przedmioty: bieganie, wspinanie się, latanie i pływanie.

W celu lepszej organizacji nauczania postanowiono, że wszystkie zwierzę ta będą uczyły się wszystkich przedmiotów w taki sam sposób. Kaczka osiągnęła najlepsze wyniki w pływaniu, okazałą się lepsza od nauczyciela. Niestety z latania otrzymała tylko +3, a z bieganiem zupełnie nie dawała sobie rady. Z tego powodu została skierowana na dodatkowe zajęcia wyrównawcze. Podczas gdy inni trenowali pływanie, kaczka uczyła się biegać. Po pewnym czasie jej wykrzywione nóżki były tak zmęczone, że osiągała tylko przeciętne wyniki w pływaniu. Wiewiórka otrzymała 6 z wspinania się, ale bardzo frustrowały ją lekcje latania, ponieważ nauczyciel wymagał startu z czubka drzewa. Długie ćwiczenia spowodowały znaczne obniżenie ocen ze wspinania się i biegania.

         Orzeł był dzieckiem problemowym, często strofowanym. Na lekcjach wspinania potrafił znaleźć się na szczycie drzewa szybciej niż inni uczniowie, tyle ,że chciał robić to na własny sposób. Królik rozpoczynał zajęcia z biegania jako najlepszy w klasie, ale dodatkowe lekcje pływania były powodem załamania nerwowego. Został skierowany do szkoły specjalnej na obserwacje psychologiczne. W tej szkole jedynym przedmiotem było pływanie. (...)

         Piesek preriowy trzymał się z daleka od szkoły, ponieważ Komitet Szkolny nie zaakceptował kopania jako przedmiotu. Zaprzyjaźnił się z borsukiem i został jego pomocnikiem. Później dogadali się z dzikimi świniami i założyli szkołę pływania, która wkrótce okazałą się sukcesem.

         Szkoła, która pragnęła zająć się rozwiązywaniem problemów współczesnego świata została zamknięta.